عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



کدام ورزش رزمی را می پسندید؟

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان  :: موی تای خمین :: و آدرس   MuayThaiKhomeyn.ir   لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار مطالب

:: کل مطالب : 39
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 10

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 22
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 50
:: بازدید ماه : 48
:: بازدید سال : 295
:: بازدید کلی : 4480

RSS

Powered By
loxblog.Com

باشگاه برادران زارعی | MuayThaiKhomeyn.ir

اینکه میگن دو ساعت بعد ورزش نباید چیزی بخوریم و اگه بخوری دوبرابر چاقتر میشیم،درسته؟؟
چهار شنبه 20 اسفند 1393 ساعت 16:30 | بازدید : 590 | نوشته ‌شده به دست محمد رضا عباسی | ( نظرات )

یکی دیگه از سوالاتی که ذهن ورزشکار ها رو بشدت درگیر کرده این هست که
آیا این گفته صحت داره : تا دو ساعت بعد از تمرین نباید چیزی بخوریم و اگه بخوریم دو برابر چاقتر می شویم ؟؟؟
لازم به توضیح هست زمانی که شما تمرین میکنید ذخایر گلوکزی و گلیکوژنی بدن تخلیه میشه ( البته بستگی به میزان و شدت تمرین شما داره )
زمانی که بدن به این حالت می رسه بعد از اتمام تمرین سریعآ اقدام به ریکاوری ( بازگشت به حالت اولیه ) و بازجذب ذخایر از دست رفته ، خصوصآ دخایر کربوهیدارتی می نماید .
بنابر این اگر شما بلافاصله بعد از تمرین و یا تا حدود 2 ساعت بعد از تمرین غذا یا خوراکی میل کنید ، به دلیل نیاز بدن خیلی سریع تر از حالت عادی جذب میشود .
دقت کنید که اگر مواد غذایی شما حاوی مواد کربوهیدراتی باشد جذب خیلی سریع و بالا می باشد و اگر هدف شما کاهش وزن باشد ، هدف شما را با تاخیر و سرعت کمتری به تحقق می پیوندد .
ولی اگر شما یک خوراکی پروتئینی میل کنید از هدفتون ( کاهش وزن ) دور نخواهید شد . مثل یک مکمل پروتئینی و یا سفیده تخم مرغ ، سینه مرغ و.........
و اما نکته اساسی که میگن دو برابر چاق می شوید ........ کاملا اشتباه است . این گفته درست نیست که دو برابر چاق میشوید
انها اتفاقی می افته این هست که سرعت کاهش وزن شما رو کم می کنه ، ولی اینکه باعث چاق شدن بیشتر شما باشه ، خیر این حرف درست نیست .
نکته مهم دیگر : دوستان من وعده غذایی و یا خوراکی بعد از تمرین مستقیمآ بستگی داره به هدف تمرینی شما
برخی از اهداف تمرینی شامل : کاهش وزن ، افزایش حجم عضلانی ، افزایش وزن ، نگه داری وزن ، کات کردن ، خارج از فصل مسابقات ، داخل فصل مسابقات و................
که همه اینها روش تغذیه ای بعد از تمرینشون با هم فرق دارن
اکثرآ که به دنبال کاهش وزن و چربی های زیر جلدی هستن ، سعی کنید تا حدود 2 ساعت بعد از تمرین از مواد غذایی کربوهیدراته استفاده نکنید ...... با این روش سرعت کاهش وزن شما بیشتر میشه ولی عواقب تحمل گرسنگی رو فراموش نکنید .
اگر هم بعد از تمرین مواد غذایی کربوهیدراته بخورید نه اینکه وزن شما کم نمیشه اما روندش کمی آروم میشه .
پیشنهاد ما به شما این هست که بعد از تمرین جهت کاهش وزن یا از یک خوراکی پروتئینه و یا کم کربو استفاده کنید و یا اینکه برای جلوگیری از گرسنگی از میوه جات استفاده کنید . اینطوری علاوه بر کاهش حس گرسنگی املاح و مواد معدنی و تاحدودی آب بدن تامین می گردد .



:: موضوعات مرتبط: تغذیه و بدنسازی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
قهرمانی تیمی موی تای کاران شهرستان خمین در مسابقات استانی کیک بوکس
چهار شنبه 20 اسفند 1393 ساعت 1:26 | بازدید : 2005 | نوشته ‌شده به دست محمد رضا عباسی | ( نظرات )

بوکس (11)

با عرض سلام و تبریک جهت درخشش موی تای کاران شهرستان در مسابقات استانی کیک بوکس که در تاریخ 93/12/15  به میزبانی اراک و با حضور 130 ورزشکار برگزار گردید . تیم موی تای شهرستان باحضور 9 فایتر در این مسابقات با کسب 6 مدال طلا و 1 برنز به قهرمانی تیمی در این مسابقات دست یافت . لازم به یاد آوریست  این اولین بار است که به یمن حضور موی تای کاران شهرستان تیم خمین مقام اولی استان را کسب مینماید  و اقتدار خود را به تمامی آزاد کاران استان اثبات نمودند.اسامی نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر می باشد

03-11-2015 11-36-44 ب-ظ

نام فایتر : امیر رضا سرلک

سن : 14 سال

وزن : 46-

مقام :اول

 

03-11-2015 11-39-06 ب-ظ

نام فایتر : محمد حسین حسینی

سن : 17 سال

وزن : 63-

مقام :اول

 

03-11-2015 11-41-09 ب-ظ

نام فایتر : مهدی خوانساری

سن : 15 سال

وزن : 67-

مقام :اول

 

03-09-2015 11-32-34 ب-ظ

نام فایتر : سید مصطفی بهشتی

سن : 17 سال

وزن : 71-

مقام :اول

 

03-11-2015 11-43-08 ب-ظ

نام فایتر : محمد رضا شیخی

سن : 16 سال

وزن : 81-

مقام :اول

 

03-11-2015 11-44-58 ب-ظ

نام فایتر : عمران طاهری

سن : 14 سال

وزن : 65-

مقام :اول

 

03-11-2015 11-47-03 ب-ظ

نام فایتر : غلامرضا مطوری

سن : 16 سال

وزن : 67-

مقام :سوم



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
فواید و منابع غذایی امگا 3
دو شنبه 18 اسفند 1393 ساعت 11:16 | بازدید : 366 | نوشته ‌شده به دست محمد رضا عباسی | ( نظرات )

امگا ۳ به عنوان یکی از کلیدهای دست یابی به سلامتی شناخته می‌شود. اما این امگا ۳ به چه دردی می‌خورد؟

نکات کوچکی دربارۀ لیپیدها

لیپیدها، که عموماً به نام ماده چرب شناخته می‌شوند، بنا بر ساختار مولکولی شان به سه نوع اسیدهای چرب تقسیم می‌شوند:

 

اسیدهای چرب غیر اشباع چند حلقه ای، که امگا ۳ و امگا ۶ در این دسته قرار می‌گیرند. این اسیدهای چرب نقش مهمی در برخی عملکردهای بدن ما بازی می‌کنند. اگر ما همان طور که دربارۀ اسیدهای چرب صحبت می‌کنیم از امگا ۳ هم یاد می‌کنیم، به این علت است که این اسیدها به اسیدهای چرب ضروری معروف اند: بدن ما به آن ها نیاز دارد، اما خودش نمی‌تواند آن ها را بسازد. بنابراین، اهمیت تغذیه در این است که خوراکی ها تنها منبع وارد کردن امگا ۳ به بدن هستند.

 

سه گانۀ اسیدهای چرب

 

امگا ۳ با ۳ اسید چرب در ارتباط است. در اولین مرحله، اسید آلفا لینولنیک (ALA)  . ALA  را می‌توانیم در سبزیجات (روغن کلزا، روغن گردو، سویا، دانۀ کتان، شاهدانه، سُمنه خوراکی، جوانۀ گندم) بیابیم.اسید ایکوزاپنتائنوئیک (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) نیز وجود دارند. بدن ما می‌تواند این دو اسید را از ALA ترکیب کرده و یا بهتر، آن را از محصولات دریایی مخصوصاً ماهی های چرب برداشت کند.

 

نقش امگا ۳

 

امگا ۳ به عنوان عنصر مهمی برای سلامتی شناخته شده است، در این شکی نیست. ولی باید حواستان به تأثیرات مُد شدن یک پدیده در جامعه و قدرت "جریان سازی رسانه ای" دربارۀ امگا ۳ هم باشد.اولین و مهم ترین تأثیری که امگا ۳ به آن معروف شده، نقش آن در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی است. همان طور که می‌دانیم مردمی که مقدار زیادی ماهی مصرف می‌کنند (مثلاً اسکیموها و ژاپنی ها)  کمتر دچار بیماری های قلبی و عروقی می‌شوند. قطعاً امگا ۳ یکی از دلایل این وضعیت خواهد بود، ولی تنها دلیلش نیست.

 

مصرف امگا ۳، به میزان کافی برای کسانی که از بیماری های قلبی و عروقی رنج می‌برند و یا مبتلایان به کلسترول خون بالا، توصیه می‌شود. در عین حال به این افراد توصیه می‌شود که مصرف اسیدهای چرب اشباع شان را کم کنند. امگا ۳ تأثیر ضد فشار خون هم دارد. البته این به این معنا نیست که مکمل های غذایی سرشار از امگا ۳ می‌توانند جای داروهایی را که برای این بیماری ها توسط پزشک تجویز شده اند، بگیرند!امگا ۳ بر روی فعالیت های مغزی نیز اثر مثبت دارد. در واقع مغز حاوی میزان زیادی لیپید است. بنا بر گفتۀ پزشکان، امگا ۳ آثار مثبتی در مقابله با افسردگی نیز خواهد داشت.

 

نیاز ما به امگا ۳

 

میزان امگا ۳ توصیه شده در روز، برای زنان حدود ۱/۶ گرم و برای مردان ۲ گرم است. عموماً به زحمت نیمی از این نیاز تأمین می‌شود. اما یک نکات بسیار مهم و کلیدی در رابطه با مصرف امگا ۳ و امگا ۶؛ مصرف بیش از حد امگا ۶ می‌تواند تأثیر بازدارنده و مهار کننده بر روی عملکرد امگا ۳ داشته باشد. مطلوب ترین نسبت مصرف امگا ۳ به امگا ۶، ۱ به ۵ است؛  حال آنکه با تغذیۀ فعلی ما این نسبت ۱ به ۱۰ است. برای در الویت قرار دادن منابع حاوی امگا، به طور مثال می‌توان از روغن کلزا استفاده کرد. ضمناً در بازار روغن هایی وجود دارند که حاوی میزان مناسبی اسید چرب هستند.

 

منابع غذایی امگا ۳

مواد غذایی که بیشترین میزان امگا ۳ را در خود دارند و از این لحاظ غنی اند، عبارتند از: روغن گردو، مغز گردو، روغن کلزا و ماهی های چرب (ماهی آزاد، ساردین، ماهی کولی، شاه ماهی، ماهی مارکو).و آخرین نکته: امگا ۳ تحمل حرارت خیلی زیاد را ندارد؛ برای طبخ ماهی ها، توصیه می‌شود که بخار پزشان کنید یا در فویل پیچیده و با حرارت ملایم فر بپزید؛ از سرخ کردن آن ها در روغن یا کره نیز اجتناب کنید.



:: موضوعات مرتبط: تغذیه و بدنسازی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دهیدراسیون یا کم آبی و نحوه نوشیدن آب قبل و بعد تمرین :
شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 1:31 | بازدید : 541 | نوشته ‌شده به دست محمد رضا عباسی | ( نظرات )

قابل توجه کسانی که با نوشیدن آب بعد از تمرین مشکل دارند و یا براشون جای سوال هست .
بدن در هنگام تمرین در اثر تعریق میزان بسیار زیادی از آب خودش رو از دست می دهد ( البته بسته به نوع تمرین و شدت آن این ازدست دادن آب در افراد متفاوت هست ) جهت جبران آب از دست رفته بدن باید آب نوشید .
نحوه نوشیدن آب در حین تمرین : این باور که گفته میشود که در حین تمرین ( وسط تمرین ) نباید آب بنوشید کاملا اشتباه ، غلط و مضر برای بدن می باشد .
طبق آخرین تحفیقات دانشمندان علم ورزش نوشیدن آب در حین تمرین سبب نشاط و افزایش توانایی ورزشکار مشود .
به این روش که : به ازای هر نیم ساعت تمرین با شدت متوسط یک لیوان آب باید میل شود تا جبران آب از دست رفته بدن در حین تمرین انجام گردد .
چراباید در حین تمرین آب بنوشیم :
1 - جلوگیری از اختلال در عملکرد بدن : بدن انسان برای تولید انرژی و سایر فرایند های شیمیایی نیاز شدیدی به آب دارد ، یا بهتر است اینطور گفت که تمام واکنش های شیمیایی بدن در حضور و به وسیله آب انجام می گردد .
2 – جلوگیری از افزایش دمای بدن : زمانی که شما تمرین می کنید دمای بدن بالا می رود ، و این بالا رفتن دمای بدن باعث اختلال در عملکرد بدن و انجام فرایند های شیمیایی میشود . بنابراین بدن شما جهت خنک کردن خودش شروع به فرآیند تعریق ( عرق کردن ) می کند ، که همین امر سبب خنک شدن بدن میشود . و باعث افزایش کارایی بدن میشود .
3 – دفع مواد زاید : شما در حین تمرین متابولیسمتان افزایش می یابد یعنی کربوهیدرات بیشتری می سوزانید و در اثر همین افزایش متابولیسم میزان تولید مواد زاید افزایش می یابد و یکی از راه های دفع مواد زائد از بدن همین تعریق می باشد . که نیازمند به آب می باشد .

نحوه نوشیدن آب پس از تمرین :
بعد از تمرین بدن نیاز زیادی به آب دارد ، که بهتر است به این آب بصورت آرام آرام وارد بدن شود و به صورت دفعی
بطور مثال ورزشکار بر اثر تشنگی فوق العاده زیاد چندین لیوان آب پشت سر هم می نوشد که این کار بسیار مضر بوده و از لحاظ علمی مردود می باشد .
نوشیدن آب باید جرعه جرعه باشد و در طول چندین ساعت مثلا 5 الی 6 ساعت پس از ورزش آب از دست رفته بدن جبران گردد.

دهیدراسیون یا کم آبی چیست؟
این واژه بسیار خطرناکی هست که ورزشکار را حتی تا مرگ هم می رساند
بسیاری از ورزشکاران جهت کاهش وزن و یا تمایل نداشتن به نوشیدن آب و یا تعریق بیش از حد دچار این عارضه می شوند .
دهیدراسیون یا کم آبی در بدن باعث می شود که بدن دیگر نتواند فرایند ها و واکنش های شیمیایی خود را ادامه دهد ، و کلا همه سیستم بدن مختل می گردد .
از نشانه های دهیدراسیون : تاری دید ، حالت تهوع ، سرگیجه ، احساس گرمای شدید ، در بعضی موارد تنگی نفس ، سیاهی رفتن چشمها ، لرزش دست ها و............ می باشد . که در این حالت . فورا باید ورزش را قطع نموده و شروع به نوشیدن آب نمود درصد مشخصی از قند و نمک نمود . همینطور اگر امکانش بود فرد باید بدن خود را از راه های خارجی خنک کند ، مثلا دوش بگیرد و یا در هوای آزاد قرار گیرد .
دوستان ورزشکار توجه داشته باشید که دهیدراسیون بسیار خطرناک می باشد و گزارش ها مبنی بر مرگ به علت کم آبی در ورزشکاران نیز وجود دارد که متاسفانه همچنان نیز ادامه دارد .
پس تا می توانید آب بنوشید و از نوشیدن آب این مایه حیات لذت ببرید



:: موضوعات مرتبط: اصول و مبانی آموزش موی تای , تغذیه و بدنسازی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آیا کش های تمرینی وسیله ای مناسب می باشند ؟؟؟؟
شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 1:21 | بازدید : 2418 | نوشته ‌شده به دست محمد رضا عباسی | ( نظرات )

تمرینات مقاومت با كش هاي بدنسازي برای برنامه های ورزشی بسیار ایده آل بوده و به آسانی قابل اجرا مي باشند .اين تمرينات کمک مي كند به سیستم قلبی عروقی و همچنين باعث تقویت گروههای عضلانی خاص بدن مي شود . ميزان تمرينات در هفته 2-3 جلسه کافی است.
مزایای تمرین با کش :
تقویت گروه های مختلف عضلانی
تقویت عضلات در کلیه دامنه حرکتی یک مفصل ( تمرین با وزنه فقط حول یک محور می باشد ولی کش ها چون محدودیت در حرکت به اطراف ندارند بنابراین در کلیه جهات حرکت می کنند و یک عضله را در کلیه دامنه های حرکت تقویت می کنند . )
کم هزینه و ارزان می باشد .
در همه جا و با کمترین فضا قابل اجرا می باشد .
همه گروه های سنی از کودکان تا سالمندان می توانند از آن استفاده کنند .
این کش ها در رنگهای مختلف می باشند که هر رنگ مقاومتی متفاوت دارد بنابر این همه افراد با هر توانایی می توانند از آنها استفاده کنند .
یکی از بهترین وسایل جهت انجام تمرینات حرکات اصلاحی می باشد .
برای بازگشت به تمرین ( بعد از یک دوره دوری از تمرین ) بهترین وسیله می باشند .
در نوتوانی ( شروع تمرین پس از آسیب دیدگی ) بسیار مفید بوده و اصلی ترین پیشنهاد پزشکان و متخصصات فیزیوتراپ می باشد .
تمریناتی خاص وجود داره که باعث افزایش دامنه حرکتی مفاصل و انعطاف پذیری می شود .



:: موضوعات مرتبط: اصول و مبانی آموزش موی تای , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مصرف شیر
سه شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 2:17 | بازدید : 589 | نوشته ‌شده به دست محمد رضا عباسی | ( نظرات )

مصرف یک لیوان شیر روزانه به بهبود حافظه کمک می کند....

دانشمندان دانشگاه “ماین” به منظور دستیابی به این نتایج، کارایی مغزی بیش از ۹۰۰ مرد و زن بین ۲۳ تا ۹۸ سال را با تجویز تستی که در آن ۸ پارامتر کلیدی مختلف را ارزیابی می کرد اندازه گیری کردند.

این محققان دریافتند کسانی که شیر یا فراورده های لبنی بیشتری مصرف می کردند به طور قابل توجهی نتایج بهتری به دست آوردند. به خصوص، نسبت به کسانی که شیر نمی نوشیدند، افرادی که این نوشیدنی را مصرف می کردند ۵ برابر با خطر کمتری در انجام اشتباه تستها مواجه بودند.

نتایج این یافته ها به بیانی ساده نشان می دهد که یک تغییر ساده در سبک زندگی و روش تغذیه می تواند به یک فرصت بزرگ برای به تاخیر انداختن یا پیشگیری از اختلال در عملکرد نورونها تبدیل شود.



:: موضوعات مرتبط: تغذیه و بدنسازی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پیشگری و درمان خستگی ، بی حالی و......... در ورزشکاران
سه شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 1:57 | بازدید : 629 | نوشته ‌شده به دست محمد رضا عباسی | ( نظرات )

مطالب زیر اهم از علائم ، پیشگیری و درمان برگرفته از تحقیقات ، مقالات و کتب تالیفی پروفسور جعفری می باشد .

ضعف شدید ، سرگیجه ، حالت تهوع ، احساس خستگی مفرد ، بی حالی و بی حوصله گی بعد تمرین ، گزگز شدن ران ها و عضلات چهار سر بعد از تمرین ، بی خوابی بعد تمرین ، آماده نشده بدن بعد از ماه ها تمرین مکرر و اصولی و......................... همه این ها شامل سه دلیل بزرگ می باشند .
دلیل اول که شامل 10 درصد موارد میشه ورزش زدگی هست
دلیل دوم که شامل 30 درصد میشه کمبود برخی از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد .
و اما دلیل سوم که شامل 60 درصد میشه و شیوع بسیار زیادی داره خصوصا در بین خانم ها ، آنمی ( کم خونی ) می باشد .
الان به مورد اول ( ورزش زدگی ) کاری نداریم

اول می ریم سراغ دلیل سوم آنمی یا کم خونی : مسئله ای که اکثر خانم ها بخاطر عادات ماهیانه باهاش مواجه هستن و چون یکی از مسائل روزمره اونها شده ، بهش بی توجه شدن ........ البته شایان ذکر هست که بیش از 50 درصد آقایونی که از این علائم رنج می برند هم دچار کم خونی می باشند .
کم خونی باعث میشه که در حین تمرین اکسیژن و مواد غذایی کافی به بافتهای عضلانی درگیر نرسه و از طرفی دفع مواد زایدی از جمله اسید لاکتیک به خوبی انجام نشه و به همین دلیل ورزشکار خیلی زود خسته میشه و دیگه نمی تونه ادامه بده و با علائم زیر رو به رو میشه :
خستگی شدید ، گزگز شدن پاها ، تاری دید ، نفس تنگی ، تهوع ، عصبی بودن و حتی پرخاشگری ، در مواردی استفراغ و........
این دسته از ورزشکاران باید از میزان دریافتی آهن خودشون رو به صورت مستقیم و غیر مستقیم افزایش بدن
روش مستقیم : مصرف مواد غذایی حاوی آهن ، استفاده از مکمل های غذایی حاوی آهن
روش غیر مستقیم : مواد غذایی یا مکملیی که باعث تحریک در تولید آهن میشود مانند ویتامین ب 12 ، فولیک اسید و....... مواد غذایی یا مکملی که باعث جذب بهتر آهن میشن مانند ویتامین سی و ............
استفاده نکردن از مواد غذایی و مکملی که باعث از بین رفتن آهن بشود مانند کلسیم ، چایی و.............

و اما دسته دوم که اغلب با علائم زیر رو به رو هستند :
خستگی شدید ، بی حوصلگی ، بد خوابی ، بی خوابی ، بیدار شدن های مکرر در طول خواب شبانه ، کابوس های مزخرف ، عصبی بودن ، گوشه گیری ، نیاز به تنهایی و.................
این دسته از ورزشکاران از کبود برخی از ویتامین ها و مواد معدنی همچنین برخی از اسید های آمینه رنج می برند . و هنگامی که از این گروه های ویتامنی مینرالی و اسید های آمینه استفاده کنند . به سرعت مشکلشون حل میشه
به دلیل سوء استفاده و یا استفاده خوسرانه و جلوگیری از سایر مشکلات از اسم بردن این گروه اسید های آمینه ، ویتامین و مینرال معذوریم ( تشخیص اینکه فرد از کدام دسته هست باید توسط کارشناس و یا پزشک انجام گیرد . )

نکته مهم : این روش پیشگیری و درمانی که خدمتتون عرض میشه حاصل سال ها تحقیقات و رحمات پروفسور جعفری کارشناس بی نظیر تغذیه می باشد .



:: موضوعات مرتبط: تغذیه و بدنسازی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نقش پروتئین ها در بدن و ورزش ؟؟
سه شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 1:48 | بازدید : 622 | نوشته ‌شده به دست محمد رضا عباسی | ( نظرات )

 

۱ـ رشد و نگهداری بافتهای بدن : بافتها و عضلات مرتب در حال تخریب و ساخته شدن هستند. مصرف مرتب روزانه پروتئین باعث ساخته شدن بافتهای جدید میشود. ( وقتی شما یک تمرین سنگین یا نرمال میکنید بخشی از بافتهای عضلانی دچار آسیب و یا تخریب میشن که با چشم قابل رویت نیست و انسان حس نمی کنه ، پروئینی که اون لحظه وارد بدن میشه می تونه باعث بازسازی و یا دوباره سازی اون بشه )

۲ـ ساخت آنزیمها و هورمونها : آنزیمها به عنوان كاتالیزورها در بدن و هورمونها به عنوان نقش دهنده به آنزیمها اعمال بسیار مهمی را در بدن اجرا میكنند. ( زمانی که شما مثلا وزنه می زنید بدن نیازش به هورمون های تستسترون ، آدرنالین و....... بیشتر میشه و از پروتئین ها جهت ساخت این هورمون ها استفاده میکنه )

۳ـ ساخت آنتی بادیها : آنتی بادیها در حفاظت بدن در مقابل بیماریها نقش بسیار مهمی دارند.

۴ـ نقش در حفظ تعادل آب و الكترولیتها در بدن : پروتئینها در تنظیم میزان مایعات در بخشهای مختلف بدن نقش مهمی دارند.

۵ـ نقش در تعادل اسیدی و قلیایی : پروتئینهای خون به عنوان مواد خنثی كننده عمل میكنند تا تعادل اسیدی و قلیایی حفظ شود. ( زمانی که شما تمرین سنگین انجام می دید و اسید لاکتیک در بدنتون ترشح میشه و خونتون اسیدی میشه ( کاهش کارایی ورزشی ) این پروتئین هست که سطح اسیدی - قلیایی خون رو تنظیم می کنه )

۶ـ تولید انرژی : در صورت كمبود نشاسته و چربی در بدن، پروتئین میتواند باعث تولید انرژی در بدن شود. ( کسانی که رژیم های غذایی سنگین می گیرند که دیگه هیچ کربوهیدارت و چربی به بدنشون نمی رسه ، بدن جهت تامین انرژی پروتئین ذخیره در عضلات رو فراخوان می کنه و تجزیه میکنه ، برای همین عضلات لاغر می شوند . )



:: موضوعات مرتبط: تغذیه و بدنسازی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تمرینات اینتروال چیست ؟؟
سه شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 1:43 | بازدید : 713 | نوشته ‌شده به دست محمد رضا عباسی | ( نظرات )

تمرینات اینتروال اساسآ در جهت توسعه وافزایش حداکثر اکسیژن مصرفی می باشد .
بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که حداکثراکسیژن مصرفی به این شیوه تمرینی بمراتب بیشتر و سریعتر توسعه و افزایش می یابد . در این شیوه تمرین کننده باید چندین فعالیت تکراری هوازی 3 تا 6 دقیقه ای نظیر دویدن ، شنا کردن ، پاروزدن و برای رزمیکاران میت زنی و یا مرور فن را در سطحی نسبتآ شدید و همراه با رعایت استراخت فعال یا غیر فعال
( استراحت فعال : استراحتی است که ورزشکار فعالیت بدنی بسیار آرامی داشته باشد مانند راه رفتن آرام و یا دویدن نرم - استراحت غیرفعال : استراحتی است که ورزشکار هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد مانند نشستن و یا ایستادن ) مابین تکرارها انجام دهد. معمولآ تمرینات اینتروال را در جهت تو سعه و افزایش حداکثر اکسیژن مصرفی 1 تا 3 جلسه در هفته و به مدت 4 هفته انجام می دهد البته ورزشکاران طراز اول بر شدت آن از طریق افزایش تعداد جلسات و یا هفته ها می افزایند .
تمرینات اینتروال به دو شکل عادی و با بار اضافی انجام می شود
اینتروال عادی : در برنامه عادی 4 جلسه تمرین در هفته در نظر گرفته می شود که یک جلسه آن به فعالیت های تکراری با سرعت و شدت نسبتآ زیاد پرداخته می شود

اینتروال با بار اضافی : در این شیوه 6 جلسه تمرین در هفته در نظر گرفته می شود که سه جلسه آن بصورت تمرینات اینتروال عادی و سه جلسه آن تمرین اینتروال باسرعت و شدت نسبتآ زیار انجام می شود .
نمونه ای از تمرینات اینتروال :
چهار هفته 3 جلسه در هفته - 10 تکرار – 200 متر دویدن در مدت زمان 35 ثانیه – 200 متر استراحت فعال ( به شکل دویدن آرام )

نمونه ای دیگر از تمرینات اینتروال همراه با باراضافی :
هفته اول : 8 تکرار – 200 متر دویدن در مدت زمان 35 ثانیه – 200 متر استراحت فعال به شکل دویدن آرام
هفته دوم و سوم 10 تکرار – 200 متر دویدن در مدت زمان 35 ثانیه – 200 متر استراحت فعال دویدن آرام
هفته چهارم : 20 تکرار – 200 متر دویدن در مرت زمان 35 ثانیه – 100 متر استراحت فعال به شکل دویدن آرام
هفته پنجم : 12 تکرار – 200متر دویدن در مدت زمان 35 ثانیه – 100 متر استراحت فعال به شکل دویدن آرام
در برنامه فوق یک برنامه افزایش شرت تمرینات وجود دارد ، ما از جندین راه میتوانیمحجم و شدت تمرینات بیفزاییم ( اضافه بار )
تمرین اینتروال برای رزمیکاران جهت افزایش حداکثر اکسیژن مصرفی و توسعه مهارت های حرکنی و تکنیکی می باشد .
مثال : 5 تکرار – میت زنی درمدت زمان 45 ثانیه – 45 ثانیه استراحت فعال به شکل راه رفتن

مثال : 5 تکرار – مرور فن به صورت سریع ( برای جودوکاران و ورزش های گلاویزی ) در مدت زمان 1 دقیقه – 1 دقیقه استراحت فعال به شکل راه رفتن.
توجه داشته باشید 2 نمونه فوق علاوه بر افزایش حداکثر اکسیژن مصرفی ، باعث توسعه مهارت های حرکتی و تکنیکی می گردد ف که به مرورزمان و با تطبیق پذیری بدن نسبت به این تمرینات می توانیم اصل اضافه بار را در این شیوه رعایت نماییم .

افزایش شدت بار تمرینات اینتروال :

هنگامیکه تمرینات اینتروال برای مدتی حدود 5 الی 8 هفته انجام می شود بدن ورزشکار به ایه هوع تمرینات سازگاری پیدا می کند و دیگر جنبه توسعه و پیشرفت ندارد ، برای اینکه ما این روند رو به رشد راحفظ نمائیم مجبوریم بر شدت تمرینات بیفزاییم ( اصل اضافه بار ) این افزایش شدت تمرینات میتواند به طرق مختلف انجام گیرد که در ادامه به ذکر آنها خواهیم پرداخت
1- افزایش تعداد حرکات و یا تمرینات تمراری : بطور مثال اگر در هروز 10 حرکت انجام می دهید ، در اصل اضافه بار به 12 حرکت افزایش می یابد .
2- کاهش مدت زمان استراحت در مابین تمرینات تمراری بطوور مثال اگر در بین هد تمرین 1 دقیقه استراحت کی کنید ، کقدار این استراحت باید کاهش یابد مثلآ بشود 30 ثانیه.
3- افزایش تدریجی شدت تمریناب بکراری : بطور مثال اگر تمرین دویدن باشد باید زمان دویدن راکاهش دهید ، کگر ورزشکاری 100 متر را در 15 ثانیه می دود حال باید در 12 ثانیه بدود و یا اگر رزمیکاری در یک دقیقه 30 ضربه به میت می زند حال باید 35 ضربه بزند و یا بر سرعت ضرباتش بیفزاید . از این طریق ( اضافه بار ) میتوان به آمادگی مطلوبی رسید و یا ورزشکار را در سطح مناسبی از آمادگی حفظ کرد



:: موضوعات مرتبط: تغذیه و بدنسازی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
چهار نکته اساسی جهت ازبین بردن چربی های اضافه و کاهش وزن
سه شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 1:28 | بازدید : 588 | نوشته ‌شده به دست محمد رضا عباسی | ( نظرات )

چهار نکته اساسی جهت ازبین بردن چربی های اضافه و کاهش وزن

 

1 – چگونه چربی های ذخیره در زیر پوست از بین می روند :
چربی ها ذخیره شده در ناحیه شکم ،پهلوو باسن و ران ها را چربی زیر جلدی نیز می گویند . دوستان این چربی ها برای اینکه از بین بروند فقط و فقط باید تجزیه بشوند و بسوزند ( یعنی بدن نیاز به انرژی پیدا بکنه و مجبور بشه چربی های زیر جلدی رو فراخوان بکنه تجزیه بکنه تا انرژی سلول های چربی آزاد بشه و جهت تامین انرژی فعالیت های روزانه در اختیار بدن قرار بگیره ) بنابراین تنها چیزی که موجب از بین رفتن چربی های زیر جلدی میشود ورزش می باشد ولاغیر .

2 – لاغری موضعی :
دوست گل من ، ما چیزی به نام لاغری موضعی نداریم و از لحاظ علمی جملاتی مانند لاغری موضعی ، لاغر شدن بدن بدون اینکه صورت لاغر بشه ، لاغری باسن و ........... صحت ندارد و فقط اقدامات تبلیغاتی جهت منافع شخصی می باشند . لازم به ذکر هست که کارهایی وجود دارد که با انجام آنها مثلا پهلو ها 2 تا 5 سانت کوچک میشوند ، مانند : استفاده از ژل موضعی لاغری ، گن های حرارتی و..........اینها با استفاده از ، از بین بردن چربی سبب لاغری نمی شوند بلکه با حرارتی که به ناحیه پهلو یا هرجای دیگه وارد می کنند سبب تعریق شده ( آب میان سلولی و درون سلولی تخلیه شده ) و منجر به کوچک شدن سایز می شود . که فرد تصور میکند که چربی از دست داده !!
از عوارض استفاده از این روشها تخریب سلول های پوستی ، کندی دفع مواد زائد از بدن ، ناهماهنگی سیستم عصبی و............ می باشد . فریب تبلیغات را نخورید .

3 – ورزش های چربی سوز :
بصورت خلاصه عرض میکنم . بدن انسان انرژی مورد نیاز خودش رو برای انجام فعالیت های روزمره و یا فعالیت های ورزشی ساده و شدید از سه سیستم بدست می آورد که شامل : سیستم کراتین فسفات ، سیستم لاکتیکی ، سیستم هوازی می باشد .
سوخت مورد نیاز هرکدام از این سیستم ها متفاوت هست مثلا سوخت سیسم لاکتیکی جهت تولید انرژی قند ها هستند و سوخت سیستم هوازی چربی های زیر جلدی می باشند . بنابراین اگر هدف کسی از ورزش از بین بردن چربی های بدن و کاهش وزن می باشد . باید از ورزش هوازی استفاده کند .

4 – ورزش هوازی چیست :
به بیان ساده کلیه ورزش هایی که با شدت نرم و ملایم و در مدت زمان طولانی انجام میشود ، ورزش های هوازی گفته می شود .
مدت زمان ورزش هوازی حداقل باید 15 تا 20 دقیقه بدون استراحت باشد ، و هرچه مدت زمان آن بیشتر شود میزان چربی سوزی بیشتر خواهد شد . توجه داشته باشید که اگر 45 دقیقه نرم می دوید در بین آن نباید توقف کنید چون اگر توقف کنید سیستم سوخت عوض شده و بر روی قندها می افتد .... برای اینکه یکسره از چربی ها استفاده شود باید در مدت زمان طولانی و ملایم ورزش کنید ، بدون توقف . این ورزش ها مانند دویدن ، شنا کردن ، دوچرخه سواری ثابت و متحرک و......... ( با شدت ملایم و در مدت زمان طولانی )



:: موضوعات مرتبط: تغذیه و بدنسازی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
حقیقتی در مورد ورزش شکم
سه شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 1:10 | بازدید : 466 | نوشته ‌شده به دست محمد رضا عباسی | ( نظرات )

 
در مورد ورزیده شدن عضلات شکم و یا از بین رفتن چربی های ناحیه شکم حرف و حدیث های زیادی وجود دارد

آیا انجام حرکات شکم زدن ، کرانج ، شکم خلبانی و یا استفاده از دستگاه های حرکت شکم باعث ازبین رفتن چربی های ناحیه شکم و پهلو می شود ؟؟
خیر . توجه داشته باشید که چربی های ناحیه شکم  فقط و فقط در یک صورت از بین می رود و اون هم این هست که این چربی ها باید تجزیه شوند و بسوزند ، که مستلزم این عمل انجام ورزش های هوازی ( ورزش های ملایم در مدت زمان طولانی ) می باشد .
حال اینکه ما روزانه 100 200 500 1000 حرکت شکم برویم هیچ تاثیری در از بین رفتن چربی های ناحیه شکم ندارد .

پس حرکت های شکم به چه دردی می خورد ؟؟
کلیه تمرینات شکم باعث تقویت عضلات شکم میشود . اگر تمرینات برنامه ریزی شده باشد با عث حجیم شدن عضلات شکم می شود ولی هیچ ارتباطی با از بین رفتن چربی های ناحیه شکم و پهلو ندارد .
نکته بسیاررررررررررررررررمهم دقت کنید :
وقتی شما تمرینات شکم رو انجام می دهید عضلات شکم شما قوی و محکم میشود و خودشان را بسمت عقب می کشند ، و کلیه اعضای داخلی شکم مانند معده ، روده ، کبد و.......... را به سمت عقب ( داخل شکم ) فشار می دهند ..( در صورتی که اگر عضلات شکم شل باشند همان اعضای داخلی معده روده و....... به دیواره شکم ، به سمت بیرون فشار وارد می کنند و شکم برجسته میشود . )
برخی از افراد معمولی و یا ورزشکاران با انجام ورزش شکم عضلات خود را تقویت می کنند و اعضای داخلی شکم آنها به سمت عقب هدایت میشود . در این حال زمانی که با متر اندازه گیری انجام می دهند می بینند که چند سانتی دور شکم آنها کوچک شده است و تصور می کنند که این کاهش سایز مربوط به کاهش چربی های ناحیه شکم و پلو می باشد . در صورتی که این کاهش سایز فقط و فقط به دلیل تقویت عضلات شکم و به عقب راندن اعضای داخلی شکم ( معده روده و.... ) می باشد .
پس چربی های ناحیه شکم چطور از بین می روند ؟؟
همانطور که قبلا ذکر شد ، تنها راه از بین بردن چربی های ناحیه شکم این هست که سلول های چربی ذخیره در زیر پوست به اندامک هایی بنام میتوکندری ( نیروگاه بدن ) فراخوان شوند و در انجام تجزیه و تبدیل به انرژِی شوند ........... و این عمل فقط و فقط با انجام تمرینات هوازی که قبلا توضیح داده شد میسر می باشد .

خوب پس حالا می دانیم که تمرینات قدرتی شکم ( با وزنه ، بی وزنه ، با میز شیب دار ، با دستگاه ، با توپ سوئیسی و............ ) به چه دردی می خورد و همچنین می دانیم که چربی های ناحیه شکم و پهلو چگونه از بین می رود .


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
بهترین زمان مصرف ویتامین E
سه شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 1:58 | بازدید : 862 | نوشته ‌شده به دست محمد رضا عباسی | ( نظرات )

بهترین زمان مصرف ویتامین E در طول شبانه روز چه زمانی است ؟؟

طبق تحقیقات دانشمندان آلمانی در سال 2011 بهترین زمان مصرف ویتامین E در طول شبانه روز ، شب ها قبل از خواب می باشد .

همانطور که می دونید ویتامین E اثر آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد . بیشترین میزان رایکال های آزاد ( که برای بدن مضر هستن ) بعد از تمرین و در شب می باشد .
چون معمولا ورزش هادر بعد از ظهر انجام میشود و اگر ورزش حرفه ای باشد در پایان دو یا سه وعده تمرین در روز ( میشود شب قبل از خواب ) بیشترین میزان رایکال های آزاد در بدن می باشد .
بنابراین بهترین زمان مصرف شب ها قبل از خواب می باشد

دوزاژ توصیه شده :
اگر میزان تمرینات بسیار سنگین بوده و روزانه دو و یا بیش از دو وعده تمرین می باشد هر شب یک عدد قرص ویتامین E400 باید میل شود .

هرچه میزان فشار تمرینی و تعداد وعده های تمرینی در طول روز و هفته کمتر می شود باید از این ویتامین کمتر مصرف شود .

دقت داشته باشید که ویتامین E از جمله ویتامین های محلول در چربی بوده و مصرف بیش از حد این ویتامین منجر به مسمومیت می شود .



:: موضوعات مرتبط: تغذیه و بدنسازی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
خوردن نوشیدنی شیرین در حین تمرین
سه شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 1:29 | بازدید : 654 | نوشته ‌شده به دست محمد رضا عباسی | ( نظرات )

آیا خوردن نوشیدنی شیرین در حین تمرین باعث افزایش بازدهی  می شود؟
ما در علم تمرین مبحثی داریم با عنوان شوک انسولین
خوردن نوشیدنی شیرین چه طبیعی ( عسل ، شیره خرما و..... ) چه غیر طبیعی ( آب قند ، نوشابه ، شربت و........ ) تاثیر مثبت و افزایش کارایی ورزشکار رو داره ولی فقط به مدت 5 الی 8 دقیقه !!!!
و بعد از 8 دقیقه بدن از حالت اولیه نیز بیشتر افت خواهد کرد
دلیل :
با مثال توضیح می دم :
ابتدای تمرین هست و قند خون شما مثلا 110 می باشد ،
وسط تمرین هست و قند خون شما به 70 رسیده و شما احساس ضعف میکنید ........ یک نوشیدنی شیرین می نوشید ( با قند های ساده که زود جذب هستن ) یک دقیقه بعد میزان قند خون شما به 150 می رسد و شما احساس پر انرژی بودن و شادابی می کنید و کارایی ورزشی شما بهتر میشود .
ولی باید توجه داشته باشید که بدن بصورت خودکار بلافاصله جهت نرمال کردن قند خون انسولین ترشح میکند و به شدت سطح قند خون شما کاهش میابد و به 70 و یا حتی کمتر خواهد رسید .
بنابراین شما از مزایای نوشیدنی شیرین در ترمین فقط به مدت 5 الی 8 دقیقه و یا حداکثر 10 دقیقه می توانید بهرمند شوید و بعد از اون قند خون شما به دلیل ترشح خودکار انسولین در بدن کاهش می یابد .
بنابراین باید دقت داشته باشید که نوشیدن مواد شیرین در تمرین نیاز به برنامه ریزی و دقت بالایی دارد .
نکته : کلیه اعدادی که برای نشان دادن میزان قند خون گفته شد بصورت یک مثال بوده ( جهت درک مطلب ) و بصورت نماد استفاه شده است .

شاد پیروز و سربلند باشید .



:: موضوعات مرتبط: تغذیه و بدنسازی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
گرم و سرد کردن بدن قبل و بعد از تمرین
شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 23:0 | بازدید : 670 | نوشته ‌شده به دست محمد رضا عباسی | ( نظرات )

فواید گرم و سرد کردن بدن قبل و بعد از تمرین

 

انجام حرکات نرمشی و کشش های عضلانی قبل از اجرای حرکات ورزشی فواید زیر را در پی دارد:

  • افزایش دمای بدن و بافتها


    افزایش جریان خون در عضلات

    افزایش ضربان قلب برای آماده سازی  دستگاه قلبی - عروقی برای فعالیت

    افزایش میزان انرژی آزاد شده از سلولها

    افزایش سرعت حرکت پیامهای عصبی  و در نتیجه سرعت و کارایی انقباض و استراحت عضلات

    کاهش چسبندگی مایع مفصلی که باعث افزایش دامنه حرکت به مقدار 20 درصد می شود

    کاهش خطر آسیب دیدگی عضلات

 

گرم کردن سه بخش دارد که باید به ترتیب مذکور انجام شود هر بخش 5 تا 10 دقیقه زمان می برد

  • گرم کردن هوازی :با فعالیت هوازی آهسته نظیر دویدن نرم و یا طناب زدن آغاز کنید و به تدریج با ادامه گرم کردن ،فعالیت تشدید می گردد.

    حرکات کششی :همواره پس از گرم کردن عضلات با فعالیت هوازی و نه قبل از آن حرکات کششی را انجام دهید .

    گرم کردن با مهارتهای تکنیکی :فعالیتهای رشته ورزشی را تمرین کنیدتا گروه عضلات ویژه مورد استفاده را آماده کرده باشید و برنامه حرکتی مهارت تکنیکی را مرور کرده باشید.

سرد کردن بعد از تمرین

 

بعد از تمرین شدید ،ورزشکاران باید برای 10 تا 15 دقیقه با دویدن نرم، راه رفتن و حرکات کششی بدن را سرد کنید .انجام این کار به محو اسید لاکتیک برای تسریع بازگشت به حالت اولیه برای تمرین بعدی مفید است.

فواید سرد کردن بدن بعد از تمرین شدید :

  1. کاهش امکان تجمع خون در پایین تنه که موجب گیج و منگ شدن ورزشکار می شود .
  2. انتقال اسید لاکتیک از عضلات که بازگشت به شرایط مطلوب را تسریع می کند .
  3. کاهش درد عضلانی

سرد کردن دو بخش دارد :

بخش هوازی :موتور بدن به تدریج و با تمرینهای کم شدت ،معمولأ مثل تمرینهای گرم کردن به سرعت به فعالیت عادی باز می گردد.

بخش کششی :عضلات که مکررأ در طول تمرین منقبض شده اند ،پس از تمرین تا حدی منقبض باقی می مانند . حرکات کششی به این عضلات کمک می کند به اندازه مطلوب برگردند و عقیده بر این است که از درد عضلانی کاسته می شود.



:: موضوعات مرتبط: آشنایی با موی تای , اصول و مبانی آموزش موی تای , تغذیه و بدنسازی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0